Wednesday, April 28, 2010

SMELL AGAINST THE TASTE


kisahnya begini...tadi semasa usus-usus dan cacing kerawit segala yang ada dalam perut aku merayu-rayu minta dibela hak mereka..tau ke hak ape?? hak ape lagi kalo bukan bagi makan...pandai bela pandai la bagi makan kan? xbagi makan, sendiri kena makan kang...nak ke?? eee...aku xnak...haha...ok..kembali ke main point post ini, maka demi memenuhi tanggungjawab membela hak usus-usus dan cacing kerawit di dalam perutku, aku pun turun la ke kafe V1, atau lebih femes dengan nama kafe Pak Ali. Tanpa berlengah, aku meng'order kueh tiaw goreng. Setelah seketika menunggu, akhirnya siap jua order aku..


waa...nak masok part climax da nie...masa tengah ambik order, punya mak bapak datuk nenek SEDAP bau kueh tiaw tuh..fulamakk!!! dalam hati pula berbicara "alamak, cukup ke aku makan nie nanti? perut lapar giler dowh..tapi macam sikit je kueh tiaw nie..cium bau dah sedap" ...tapi aku diam jek..macam biasa, bayar kat kaunter dan mencari tempat duduk..kafe lenggang, xyah cari pun...kemudian, dengan penuh semangat aku pun mulakan dengan meneguk teh o ais...sedap..hilang haus..dan mula lah menyuap mee kueh tiaw tersebut...baru je masuk mulut....PERGHH!! dalam hati berbicara lagi "nie sape pulak jadi chef nih?? asal masin giler kueh tiaw ni?? grrr..." baru sesuap, kelaparan aku transform jadi kenyang pulak...seganans-ganas usus dan cacing kerawit dalam perut aku pun give up...hakh tuiiih betol!!! ape nie chef?? pandai masak ke x?? 

dengan sayunya....aku melangkah pergi meninggalkan kueh tiaw yang ada lagi tinggal 3/4 dalam pinggan tuh...tak mampu lagi nak telan...nanti tak pasal-pasal masuk wad...siapa susah??? Pak Ali juga susah..yela, takut kena saman...aha...

konklusi : lain kali lapar mana pun jangan sesekali order kueh tiaw goreng kalau nak makan di kafe Pak Ali...unless mesin-mesin di dalam perut anda LUAR BIASA

0 nak tambah??:

Post a Comment