Monday, May 24, 2010

SUKA DUKA NAK BALIK CUTI

arghhhhhhhhhhhhhh!!! 
inilah salam permulaan bagi post ku ini...tiada kata lain yang lebih sesuai..
sebab?? tengok title post! 
sekarang nie suma dak-uni lagi-lagi UTP nih exited nak balik cuti sem
aku pun...tapi menjadi oversea student ni banyak betul suka duka
yela..nak balek umah ingat senang ke?
nak kena nek teksi nye, nek bas nye, nek belon a.k.a pesawat nye
hadoii la..

maka alkisah la kisah suka duka aku hari ini
punya exited nak balek sebab lame da x balek kan
maka hari itu aku gtau la mak aku suruh tolong belikan tiket flight untuk aku balek
saje suruh mak aku beli yang mahal kalo boleyh, sebab nak claim dari PETRONAS
sebab lame da aku xclaim
tapi, mak aku plak minta tolong pak cik aku suruh beli
ok..fine..aku xkisah..yang penting dibeli
tapiiii...petang tadi (24 mei 2010)
pak cik aku pulak kol kate die xdapat tolong beli sebab ade prob nak access internet
guna broadband la katakan [memang xboleh harap broadband]
so, die pun cakap la suruh aku try beli sendiri
aku pun dengar sume xleh nak tolong, so lepas je kena inform
terus aku on9 dan beli sendiri
bayar pun duit sendiri ok?
mahal!! rm235.00
...RM235.00, mahal tu! mane nak carik?...

dengan duit scholar aku yang baru masuk, haila nasib..
separuh hilang duit aku
dah aku beli sendiri, dah CONFIRM tiket, dah buat payment
maka lega la aku...xkisah kuar duit, yang penting tiket da beli
tapii...tiba-tiba aku dapat kol dari pak cik aku tu...yang kata xdapat tolong beli
die gitau aku kate die BARU BELI TIKET AKU..CONFIRM!
alamakk!!! asal xgtau? kate xdpt tolong...aku plak dah beli..
tiket pun confirm...haihhhh..tibe-tibe die kate baru beli
macam mane nih??
aku sekarang ade 2 tiket flight untuk balek kch!
name kat tiket same, flight same, timing same, destinasi same...booking no je len!
hadoii...
boleh ke macam nie? nanti kat airport aku nak cek in..
tibe-tibe kene tahan polis...kate aku terrorist sebab krisis identiti...ade 2 tiket...glup2!!
kang xpasal-pasal kne tahan kat lokap
dahla duit burn...xleh lak tu balek..tidakkk! 
aku tak nak!!
huhu..
macam mane nih?

...perhatikan detail-detail yang ditandakan dengan warna oren dan bandingkan dengan gambar dibawah...

...perhatikan detail-detail yang ditandakan dengan warna hijau dan bandingkan dengan gambar diatas...

konklusi :nak balek umah pun masalah...len kali aku nak balek beli sendiri je la..

0 nak tambah??:

Post a Comment